At starte en virksomhed kan være en stor opgave, specielt hvis du ikke har nogen erfaring med at drive en virksomhed. Enhver opgave fra finans til markedsføring til hyringsprocessen er nu din og som ejeren af virksomheden er det op til dig at få virksomheden til at fungere som smurt.
En af de største udfordringer for mange virksomhedsejere er at skabe opmærksomhed om dit mærke. Mange personer pryder sig på at være fremragende markedsførere, og mens dette kan være sandt på en virksomhed-til-person basis, men det at opnå bemærkelsesværdig medieopmærksomhed kan være lettere sagt end gjort. Det kan tage årevis, men her er der nogle vigtige skridt, du kan tage.
1. Identificer din målgruppe
Den vigtigste udfordring for PR er at identificere din målgruppe. Det kan være let som entreprenør at svare at ”alle” er deres marked, men nej, ikke alle er din målgruppe. Du bliver nødt til at snævre dig ind på, lige præcist hvem, du sælger dit produkt eller service til og ud fra det overveje, hvad de kigger efter i din slags produkt eller service.
2. Identificer din medieform
Ligesom enhver kunde er forskellig, er også hver medieform forskellig. At prøve at pitche din historie til hvert eneste medie er et massivt spild af tid og penge. Læs og forstå hver publikation i dit marked og pitch kun til dem, du tror er interesserede i din historie.
3. Skab et bemærkelsesværdigt pitch
Disse dage er det almindeligt for medier at modtage størstedelen af deres pressemeddelelser og/eller pitches via e-mail, og i visse tilfælde sociale medier.
Før du trykker på sendknappen, er det vigtigt at du sørger for at tilpasse dit pitch til det bestemte medie. Hvis dit produkt mest appellerer til kvinder og du pitcher til et kvindemagasin for eksempel, er det vigtigt at du nævner det i dit pitch. Placer så meget information du kan i dit pitch, sådan at redaktøren kan træffe en velovervejet beslutning, om hvorvidt de bør publicere historien om din virksomhed.